سعید گل‌محمدی

شگفتی عددی زوج و فرد در قرآن - اعجاز ریاضی 6236

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۳۵ ب.ظ

معجزه زوج و فرد در قرآن یکی از موارد شگفت انگیزی است که در بین تعداد آیات هر سوره از قرآن کریم و شماره این سوره ها برقرار است. این اعجاز ریاضی مدت زیادی نیست که کشف شده است ولی با توجه به آزمون پذیری ساده حتی با یک ماشین حساب و قابل اثبات بودن آن مورد توجه بسیاری از قرآن باوران قرار گرفته است.

این شگفتی البته بعدها توسط عبد الکحیل دائیم مورد توجه قرار گرفت و برخی جوانب دیگر آن نیز کشف شد. عبد الحیل روی معجزات عددی و علمی قرآن کار می کند و کلیپ های او را می توانید از طریق یوتیوب دانلود کنید و ببینید. به نظر من در بین کسانی که به معجزات قرآن پرداخته اند این شخص موفق تر از دیگران ظاهر شده است.

برخی از محققین فعلی به طور کلی اعجاز عددی قرآن را منکر می شوند و می گویند اکثر این مواردی که در کتاب ها وجود دارد رد شده است و بیشتر باعث ضربه زدن به قرآن می شود. من هم قبول دارم که موارد زیادی از این معجزه ها ساختگی است اما این دلیل نمی شود که از خیر همه موارد بگذریم. شگفتی عددی زوج و فرد در قرآن جزء آن دسته از مواردی است که کاملا اثبات شده است و به نظرم باید مورد توجه قرار گیرد.

شگفتی عددی زوج و فرد در قرآن چگونه است؟

بسیاری از افرادی که به این اعجاز توجه کرده اند آن را الهام گرفته از آیه والشفع ولوتر می دانند که خداوند در آنجا به زوج و فرد قسم خورده است. فارغ از ارتباط یا عدم ارتباط آیه به این بحث به ساختار این رابطه عددی می پردازیم.

در مرحله اول باید اکسل را باز کنید و شماره های سوره ها را در یک ستون وارد کنید. یعنی 1، 2، 3، 4،‌ ... ، 114

در ستون دوم مقابل هر سوره تعداد آیات آن را بنویسید. تعداد آیات را دقیقا برابر با این قرآن هایی که در خانه موجود است بنویسد. یعنی بسم الله در سوره حمد یک آیه مستقل بوده ولی در باقی سوره ها مستقل نیست.

در ستون سوم باید جمع این دو ستون را به دست آورید. برای این کار در اولین ردیف کلیک کنید و علامت = را تایپ کنید بعد روی ردیف اول ستون اول که باید عدد 1 باشد کلیک کنید بعد علامت + را بزنید و روی ردیف اول ستون دوم کلیک کنید و اینتر را بزنید.

موس را روی قسمت پایین و سمت راست ردیف اول ستون سوم نگه دارید کلیک طولانی کنید و خانه را به سمت پایین بکشید تا همه شماره های سوره ها با تعداد آیه هایشان جمع شود.

حال باید یک ماشین حساب بردارید و اعداد فرد و زوج را که در ستون سوم وجود دارد به صورت جداگانه با هم جمع کنید.

جمع اعداد زوج

شگفتی اول و مهم ترین شگفتی که در این جمع وجود دارد این است که مجموع اعداد زوج برابر با تعداد آیه های قرآن کریم یعنی عدد 6236 است. بله برگردید و دوباره و صد باره عملیات ها را انجام دهید اگر اعداد زوجی که از جمع شماره هر سوره با تعداد آیات آن به دست آمده را با هم جمع کنید به عدد 6236 می رسید.

اگر کوچک ترین تغییری در تعداد آیات یا ترتیب آنها انجام شود احتمال این که چنین رابطه ای به وجود آید از بین می رود. این موضوع نشان می دهد که حتی ترتیب چینش سوره های قرآن نیز تصادفی نبوده است.

جمع اعداد فرد

اگر اعداد فرد باقی مانده در ستون سوم جدول را با هم جمع کنید به عدد 6555 می رسید. این عدد برابر است با جمع اعداد از 1 تا 114 و جالب است که بر عدد 19 که توسط رشاد خلیفه به عنوان رمز قرآن معرفی شده بود بخش پذیر است.

تعداد اعداد زوج و فرد

شگفتی بعدی که در این موضوع وجود دارد و اعجاز بودن آن را و عدم تصادفی بودنش را باور پذیر تر می کند برابری تعداد اعداد زوج و فرد در ستون سوم است. یعنی وقتی شما شماره هر سوره را با تعداد آیاتش جمع کنید،‌ عدد به دست آمده برای 57 سوره زوج و برای 57 سوره فرد هستش.

به طور منطقی می دانید اگر عدد زوج را با زوج و عدد فرد را با فرد جمع کنیم عدد فرد به دست می آید. اگر فرد را با زوج جمع کنیم عددی فرد به دست می آید.

تعداد سوره هایی که مجموع آیاتش فرد هست 54 و تعداد سوره هایی که مجموع آیات آن زوج هست 60 تاست.

حال اگر در جدول بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که 30 عدد از سوره های زوج در به وجود آمدن اعداد زوج شرکت داشته و 30 عدد از آنها نیز در به وجود آمدن اعداد فرد شرکت دارند.

در مقابل 27 تا از سوره های فرد در تشکیل اعداد فرد در ستون سوم و 27 تای آن نیز در تشکیل اعداد زوج شرکت کرده اند.

این موضوع جالبی است که سوره های زوج و فرد به صورت مساوی دو نیم شده و نصف هر کدام در به وجود آمدن اعداد مثبت و منفی نقش دارند.

سوال مگر ترتیب قرآن فعلی بر اساس نظر عثمان نبوده است؟

پاسخ: اساسا تلاش ما در این مقاله بر این بود که ثابت کنیم چینش سوره ها و اساسا کل قرآن الهی است بنابراین اگر هنوز هم شک دارید که قرآن را عثمان جمع آوری کرده بهتر است برگردید و مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید و خودتان اعداد گفته شده را آزمایش کنید.

سوال در سایت تابناک مقاله ای منتشر شده که خود مسلمان ها اعجاز عدد را رد می کنند؟

پاسخ: به نظرم به جای ارجاع به نظرات دیگران بهتر است خودتان یک فایل اکسل باز کنید و مطالب گفته شده را چک کنید حتی می توانید با یک ماشین حساب هم این مواردی را که گفتیم آزمایش کنید کافی است یک قرآن پیدا کنید که فهرست سوره ها تعداد آیات هر سوره را نیز داشته باشد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۷
سعید گلمحمدی

نظرات  (۱)

سلام. مثلا اگر آیات حمد دو تا بیش تر باشد یعنی ۹ و بجای آن بقره دو تا کمتر یعنی ۲۸۴ ، رابطه مشکلی پیدا می کند؟ 

 

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی