سعید گل‌محمدی

دانش آموزان دوره هنرستان درصورتی که با شغل های مرتبط با رشته خودشان آشنا شوند علاقه بیشتری برای ادامه تحصیل پیدا می‌کنند. جهت آشنا کردن بیشتر دانش‌آموزان با شغل‌های مرتبط می‌توانیم از آگهی‌های استخدام موجود در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مربوطه استفاده کنیم.

چرا دانش‌آموزان باید با مشاغل مرتبط آشنا شوند؟

آشنایی هنرجویان با این شغل‌ها باعث خواهد شد که یک تصویر روشنی از آینده‌ای که می‌تواند در انتظار آن‌ها باشد پیدا کنند. این امر به نوبه خود باعث انگیزش آن‌ها در ادامه تحصیل شده و موجب می‌شود که با شور و علاقه بیشتری درس‌هایشان را بخوانند. 

مشاغل مناسب برای یک دانش آموز | وب سایت رسمی آکادمی هفت | مجله خبری و  انگزیشی-Academy7

در مرحله بعدی دانش آموزان یاد می‌گیرند که برای موفقیت بیشتر در شغل آینده‌شان چه مهارت‌هایی را باید یاد بگیرند. اغلب در آگهی‌های استخدام به مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیازجهت اخذ این شغل‌ها اشاره می‌شود که می‌تواند در این رابطه مفید باشد.

وقتی که دانشجویان به‌صورت مداوم در معرض آگهی‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود قرار بگیرند احتمال این موضوع افزایش پیدا می‌کند که ترغیب بشوند و برای کارآموزی یا کارکردن با یکی از این آگهی‌دهنده‌ها تماس بگیرند. مشغول شدن این افراد در شغل مربوطه باعث خواهد شد که تجربه کاری پیدا کنند و عمیق‌تر مباحث درسی را یاد بگیرند.

از چه سایت‌هایی جهت برداشتن آگهی استفاده کنیم؟

معلم می‌تواند به برنامه‌هایی مانند دیوار، شیپور، ای استخدام،‌ جابینجا و ... مراجعه کند و آگهی‌های مرتبط با رشته‌ای که تدریس می‌کند را پیدا کند و با دانش آموزان خود به اشتراک بگذارد.

در اپلیکیشن دیوار می‌توانید با انتخاب شهر و فیلد استخدامی آگهی‌های مرتبط با شغل مورد نظر را پیدا کنید. تفاوت برنامه شیپور و دیوار در این است که در اولی شما می‌توانید در آگهی‌های کل کشور یا کل یک استان جداگانه جست و جو کنید اما در دومی باید شهرها را جداگانه انتخاب کنید.

مقایسه پلتفرم‌های آنلاین آگهی استخدامی؛ دیوار، پربازده و ارزان - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

سایت ای استخدام یک سایت تخصصی برای آگهی‌های استخدام می‌باشد و از طریق آن می‌توانید آگهی‌های مربوط به شرکت‌های بزرگ و موقعیت‌های شغلی بهتر را پیدا کنید که ممکن است در دیوار و شیپور پیدا نشوند.

درج آگهی استخدام - ای استخدام

چگونه این آگهی‌ها را به اشتراک بگذاریم؟

اگر از گوشی استفاده می‌کنید می‌توانید از این آگهی‌های منتشر شده اسکرین شات بگیرید و آن را در گروه کلاسی‌تان در شاد قرار دهید. همچنین می‌توانید لینک آگهی را نیز پیوست کنید تا افراد بتوانند به منبع مراجعه کنند و با آگهی‌دهنده تماس بگیرند.

روش دیگر این است که از دانش‌آموزانتان بخواهید به‌صورت هفتگی هر کدام چند آگهی در گروه قرار بهند. به‌طور مثال من در عید نوروز در یکی از کلاس‌هایم این موضوع را به‌صورت آزمایشی اجرا کردم. اعلام نمودم که:

یک طرح عیدانه بریم

دانش‌آموزانی که هر هفته حداقل دوتا آگهی استخدام مرتبط رشته خودشان (مانند مواردی که من فرستادم) رو عکس بگیرن بفرستن گروه 

برای هر هفته 1 نمره می‌گیرن.

 

می‌تونید از اپلیکیشن‌های دیوار، شیپور، ای استخدام،‌ جابینجا و ... استفاده کنید.

 

نویسنده: سعید گلمحمدی (هنرآموز هنرستان)

مطالب بیشتر: 

https://t.me/tajjdyd

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۰۷
سعید گلمحمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی