سعید گل‌محمدی

در صورتی که می خواهید یک نویسنده حرفه ای باشید باید یک دفترچه یادداشت ایده ها داشته باشید. در تعریف نوشتن حرفه ای می توانم مثال   عادت روزانه نویسندگی برای سه ساعت مداوم را بزنم که هر روز برای حدود 3 ساعت می نشینید و می نویسید. 

در پاسخ به چرایی داشتن دفترچه یادداشت ایده ها باید بگویم که شما زمانی که شروع به نوشتن می کنید نیاز به ایده دارید. اگر از ابتدا ایده ای برای نوشتن نداشته باشید احتمالا به سراغ گوگل می روید و یک سری سرچ می کنید و احتمالا در نهایت مجبور می شوید که مقاله دیگران را بازنویسی کنید. 

به یاد داشته باشید که نویسندگی این نیست که یک مقاله از گوگل پیدا کنید آن را بخوانید و اگر به زبان انگلیسی بود ترجمه کنید و یا اینکه فارسی بود بازنویسی اش بکنید. یک نویسنده باید از درون خود بنویسد و موضوعات جدیدی را ایجاد کند. 

تکیه بر نوشته های دیگران باعث می شود که در نهایت یک کار مصنوعی را ایجاد کنید. برای واقعی نوشتن ممکن است در طول روز چندین ایده به ذهن شما برسد که اگر آن را یادداشت نکنید احتمالا فراموش خواهید کرد. 

زمانی که مقاله ای را می خوانید و یا تجربه ای را کسب می کنید ایده های زیادی به ذهنتان می رسد که در یک دفترچه یادداشت ایده ها می توانید آن را بنویسید و در وقت نویسندگی خود از آن بهره ببرید. 

نویسندگی یک کار 24 ساعته است که نیاز است تا در طول روز حواستان را جمع کنید و جزئیاتی را که برایتان اتفاق می افتد را به عنوان سوژه کار یادداشت کنید.

توصیه من استفاده از دفترچه یادداشت کاغذی است تا نیاز نباشد برای یاد آوری ایده ها به تلفن همراه خود مراجعه کنید و احتمالا تمرکزتان را از دست بدهید. یک عدد کاغذ A4 تا شده می تواند بهترین انتخاب برای نوشتن ایده ها باشد.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۶
سعید گلمحمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی