سعید گل‌محمدی

اتحاد مهدی خزعلی و یمانیون

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳ ق.ظ

مهدی خزعلی یکی از فعالان سیاسی است که به تازگی به مبلغین احمد الحسن در داخل کشور علاقه پیدا کرده است. او در گروهی که با عنوان مهدویت تاسیس کرده است در پیامرسان تلگرام اقدام به برگزاری کنفرانس‌هایی با حضور مبلغین اصلی دعوت احمد الحسن در کشور مانند آقای موسویُ کهندل و ... می‌کند. البته در بعضی موارد نیز به مخالفین این دعوت امکان کنفرانس می‌دهند امه این اجازه در حد موافقین نیست.

لازم به ذکر است که مخالفین نیز به دلیل برخی از مسائلی که آن را بی عدالتی خزعلی نسبت به خود می دانستند دیگر در گروه مهدویت اقدام به برگزاری کنفرانس نمی‌کنند. منم یک کنفرانسی در بررسی حدیث وصیت در آنجا برگزار کردم و مطالبی را که در مقاله‌ام با عنوان 8 خطای احمد الحسن در حدیث وصیت نوشته بودم را به صورت صوتی ارائه کردم که البته در بخش پرسش و پاسخ با پیام‌های رگباری انصار مواجه شدم و امکان پاسخگویی به همه پرسش‌ها را پیدا نکردم. 

رفتار خود آقای خزعلی و پرسش‌هایی که مطرح می‌کردند و اینکه کل مفاهیم ارائه شده در کنفرانس را غیر وارد اعلام کردند نشان می‌داد که او نیز دل در گرو دعوت احمد الحسن دارد و نمی‌توان او را داور بی‌طرفی در این میان خواند.

خزعلی قانونی در گروه خود دارد که فرد باید قبل از ارائه کنفرانس خود را معرفی کند. به گمان من با توجه به اینکه حجم بالایی از افراد گروه ایشان را انصار احمد الحسن تشکیل می‌دهند بهتر است افراد مخالف این فرصت را مغتنم شمارند و از او بخواهند که فرصت ارائه کنفرانس به آنها بدهد. گرچه برخی بی‌عدالتی‌هایی در این فرصت خواهند دید و مثل من شاید نتوانند فرصت کنند سوالات پرسیده شده را جواب دهند اما اولا فرصتی است که در حدود یک ساعت حرف‌های خود را به گوش گروهی از انصار که هیچ وقت سخنان یک منتقد جدی را نشنیده‌اند برسانند و از جهت دیگر با نقدهای جدی موافقان احمد الحسن آشنا شوند.

 

نقد آقای علیرضا دیانی بر این مطلب: 

آزموده را آزمودن خطاست

جناب گل محمدی گرامی
در دو گروه تلگرامی و واتساپی سرای قلم لیدر معروف و شناخته شده جریان یمانی در یک اقدام خلاف اخلاق و قانون و شرع چت های خصوصی و حتی تماس تلفنی با دیگران را منتشر کرد و خزعلی همه را توجیه و ماله کشی کرد و معترضان به این اقدام را از گروه حذف کرد.
در گروه مهدویت خودش حدود سی نفر از پیروان اهل بیت فقط به جرم شیعه اثنی عشری بودن توسط ادمین های او محدود اما یمانی ها هر چه خواستند توهین کردند و. ارج دیدند و هر کسی که می توانست قلمی بزند و پاسخی بدهد در مخالفت علمی اخراج شد و اما چند آی دی فیک که به یمانی ها فحاشی می کند و قطعا هم یمانی هستند آزاد نگه داشته شده اند تا تبلیغ کنند شیعیان هتاک هستند.
خزعلی غرق در سیاست، ابن روز ها چنان تنها مانده است که هیچ کس جز یمانی ها برای او نمانده و همه همراهان گذشته او به دلیل اخلاق ناجوانمردانه اش از او کناره گرفته اند.
استاد امیر عاملی
مسعود مویدی
بیزن گل افرا
و...
و بسیاری نیز منتقد جدی اقدامات او هستند.
امروز دیگر پیروان اهل بیت همگی متوجه شده اند که اگر خزعلی دو هفته یک بار یک شیعه اهل بیت را هم برای کنفرانس دعوت می کند فقط برای این است که نگویند گروهش یک دست یمانی است و البته هیچ شیعه فکور و معتقدی دیگر فریب او را نمی خورد.
خزعلی برای رسیدن به اهداف سیاسی خام خود که هیچگاه هم موفق نبوده و اسیر توهمات خودش بوده حالا یمانی ها را بازیچه قرار داده است.
و یمانی ها هم غافل از این که خزعلی خود را با احمد بصری هم مقایسه نمی کند و اساسا احمد بصری را به پشیزی هم نمی شمارد چند صباحی در باغ سبز او می چرند تا به زودی به دست سلاخ سپرده شوند.
این پیوند نامیمون و نامبارک دیری نخواهد پایید و روسیاهی اش فقط برای کسانی خواهد ماند که صفوف متشکل پیروان اهل بیت علیهم السلام را دچار تزلزل نمایند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۳
سعید گلمحمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی