سعید گل‌محمدی

توجه به تیتر اصلی در تولید محتوا

شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۳ ب.ظ

بسیار اوقات دیده می شود برخی از سایت ها برای طولانی تر شدن مطلبشان موضوعات غیر مربوط را وارد مقاله می کنند. این کار درست نیست و متن باید با توجه به تیتر اصلی نوشته شود. 

فرض کنید شما یک کلمه کلیدی را در گوگل سرچ می کنید و این موتور جستجو تعدادی نتایج به شما نشان می دهد. یکی از سایت ها که به نظر عنوان خیلی مرتبطی انتخاب کرده است را می بینید و روی آن کلیک می کنید ولی وقتی وارد می شوید متن هیچ ارتباط معنی داری با عنوان ندارد در چنین مواقعی چه می کنید؟ بله درست است فورا از سایت خارج خواهید شد و این خروج فوری یک پالس منفی نیز به گوگل می فرستد که صفحه کیفیت لازم را ندارد.

ولی حتی اگر خیلی سریع صفحه را نیز ترک نکنید و مثلا مقاله را بخوانید بخوبی می دانید که شما با یک فریب وارد سایت شده اید وسری بعدی احتمالا روی عنوان هایی که از این سایت نشان داده می شود کلیک نخواهید کرد که این موضوع نرخ کلیک آن سایت را کاهش داده و رتبه اش را کم می کند.

راهکار توجه بیشتر به تیتر اصلی

راهکاری که برای تمرکز شما روی عنوان اصلی وجود دارد این است که در زمان شروع یا پایان هر پاراگراف برگردید و تیتر اصلی را دوباره بخوانید و با توجه به آن پاراگراف بعدی و زیر عنوان بعدی را تعیین کنید. 

هدفتان را روی این نگذارید که با تکرار غیر مرتبط کلمه کلیدی در یک متن گوگل را فریب دهید شما سع کنید متنی را بنویسید که به سوالی که مخاطب برای جواب گرفتن آن وارد سایت شده پاسخ بدهد.

موضوعات مرتبطی که زیر عنوان اصلی قرار نمی گیرند

یکی از چالش هایی که در این موضوع وجود دارد پرداختن به موضوعات حاشیه ای مرتبط است. مثلا تیتر اصلی در مورد خرید یک محصول است آیا شما باید در مورد خواص آن نیز به صورت جداگانه صحبت کنید یا به جای آن تیتری مانند مزایای خرید آن محصول استفاده کنید؟ به نظر می آید تیتر دوم بهتر باشد. البته برخی مواقع بهمین روتینی نمی توان موضوعات را مرتبط کرد. مثلا شما در تیتر معرفی یک محصول اغلب مواقع نباید معرفی یک محصول دیگر را بنویسید حتی اگر خیلی مرتبت باشند؛ که البته برخی افرادی از زیر عنوان هایی مانند مقایسه دو محصول برای آوردن معرفی محصول دیگر در متن خود استفاده می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۰
سعید گلمحمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی