سعید گل‌محمدی

نویسندگی برای وبلاگ خود یا سایت دیگری

شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۳۷ ق.ظ

به راستی باید به صورت دورکاری برای دیگران نوشت یا اینکه می توانیم به فکر توسعه وبلاگ خود باشیم؟

با توجه به نرخ پایینی که سایت ها برای نویسندگی در ایران پرداخت می کنند توصیه فردی مثل شاهین کلانتری این است که برای خود وبلاگ داشته باشید.

مزایای داشتن وبلاگ

از مزایای داشتن وبلاگ می توان به توسعه مهارت های شما اشاره کرد. اگر وبلاگی داشته باشید که به صورت مداوم در آن در موضوع خاصی دست به قلم شوید به مرور در آن حوزه پیشرفت می کنید و مهارت های شما در آن توسعه پیدا می کند.

فایده دیگر اینکار شناخته شدن شما به افرادی است که در موضوع مورد نظرتان نیاز به مهارت شما دارند.

فرض کنید شما در حوزه انرژی های تجدید پذیر می نویسید به مرور هم در این حوزه اطلاعات زیادی پیدا می کنید و هم کسانی که به دنبال استخدام فردی در زمینه انرژی های تجدید پذیر هستند با شما آشنا می شوند. فایده دیگر این کار این است که نمی توانید در موضوعی که می نویسید تبلیغ بگیرید و در بلاگ خود قرار دهید.

راهی میانه میدان

می توانید هم برای وبلاگ خودتان مطلب بنویسید هم دورکاری برای سایت های دیگران انجام دهید اینطوری هم درامد روزانه دارید هم مهارت خود را توسعه داده اید.

اگر می خواهید برای وبلاگ خود بنویسید توصیه من این است که برای یادداشت ایده های خود یک دفترچه داخل جیبتان داشته باشید. برای آشنایی با کارکرد دفترچه به مقاله دفترچه یادداشت ایده ها از الزامات یک نویسنده حرفه ای مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۳
سعید گلمحمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی